Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 4 Jun 2011

Gara-gara elak bangkai kucing

ANGGOTA polis memeriksa mayat salah seorang mangsa yang terbunuh dalam kemalangan di Seremban kelmarin.



SEREMBAN - Dua anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) maut selepas motosikal yang ditunggang mereka dirempuh sebuah kenderaan pacuan empat roda yang cuba mengelak bangkai seekor kucing di atas jalan di Jalan Lenggeng-Mantin di sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 11.40 malam itu, Amran Ahmad, 36, dan rakannya, Zainal Abidin Nordin, 46, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.

Difahamkan, ketika kejadian, kedua-dua mangsa yang masing-masing menunggang motosikal jenis Yamaha Ego dan Modenas Kriss dalam perjalanan pulang dari tempat kerja di Lenggeng menghala ke rumah mereka di Mantin.

Jurucakap polis berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi Storm yang dipandu seorang lelaki terbabas dan merempuh kedua-dua mangsa yang menunggang di laluan bertentangan.

"Ekoran rempuhan itu, kedua-dua mangsa tercampak ke atas jalan manakala Mitsubishi Storm tersebut terbalik.

"Kita percaya ketika kejadian, Mitsubishi Storm tersebut terbabas apabila cuba menggelak bangkai seekor kucing di atas jalan," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Amran dan Zainal Abidin yang bertugas di Depot Tahanan Imigresen Lenggeng dekat sini meninggal dunia di tempat kejadian. Pemandu pacuan empat roda tersebut pula hanya mengalami cedera ringan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular