Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 21 Jun 2011

Kes suami liwat, Isteri menangis




KLANG – Seorang isteri bercucuran air mata sepanjang proses pendakwaan terhadap suaminya yang dituduh meliwat dan melakukan seks oral terhadap remaja lelaki, di Mahkamah Seksyen, di sini, semalam.

Suaminya, seorang penganggur, 34, dituduh melakukan perbuatan keji itu terhadap mangsa berusia 15 tahun yang juga anak saudara wanita berkenaan.

Suasana dalam mahkamah bertambah pilu kerana ibu dan bapa termasuk beberapa ahli keluarga lain turut menangis di hadapan Hakim, Nor Sharida Awang.

Bagi tuduhan pertama, suami wanita itu dituduh meliwat mangsa di sebuah rumah di Sungai Merab, Sepang, antara jam 3.30 dan 5.30 petang, 8 Jun lalu.

Dia turut didakwa melakukan seks oral terhadap mangsa dalam kejadian itu dan akhir sekali, didakwa mengulangi meliwat mangsa di atas pelantar kayu beluti, Tangki Air Kampung Sungai Buah, Dengkil, Sepang.

Pertuduhan liwat dikendalikan mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan, manakala pertuduhan melakukan seks oral mengikut Seksyen 377B, Kanun sama.

Kedua-dua seksyen itu memperuntukkan hukuman penjara minimum lima tahun dan maksimum 20 tahun dan boleh dikenakan sebat jika sabit kesalahan.

Lelaki itu mengaku tidak bersalah terhadap semua pertuduhan berkenaan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Syuhada Alwi yang membantah ikat jamin diberikan kepada lelaki itu kerana mangsa mengalami kecederaan dan trauma akibat kejadian itu.

Kes itu disebut semula 22 Julai depan untuk laporan kimia.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular