Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 22 Jun 2011

Polis cari bomoh wanita, suami

Kak Yah @ Kak Mah dicari bagi membantu siasatan kes kematian seorang pemuda, baru-baru ini.





KUALA TERENGGANU - Polis semalam mengedarkan gambar seorang bomoh bergelar Kak Yah atau Kak Moh yang dikehendaki bagi membantu siasatan kes pembunuhan seorang lelaki ketika melakukan rawatan tradisional konon untuk membuang makhluk asing yang mendiami badan mangsa minggu lalu.

Kak Yah, 30-an, yang sebelum ini menetap di Kampung Pulau Rusa, Merchang, Marang, dipercayai telah melarikan diri bersama suaminya, Norhisham Mustapha, 33, dengan menaiki sejenis kenderaan sebaik mangsa dibawa ke hospital oleh ahli keluarganya pada 16 Jun lalu.

Kak Yah berasal dari Thailand manakala suaminya dari Rantau Panjang, Kelantan.

Difahamkan, polis menghadapi kesukaran untuk menjejaki Kak Yah kerana kekurangan maklumat mengenai dirinya dan Norhisham merupakan kunci bagi mencari wanita tersebut.

Jika sebelum ini, polis percaya bomoh tersebut telah melarikan diri ke Thailand namun semalam Ketua Polis negeri, Datuk Jamshah Mustapa memberitahu wanita berkenaan sedang bersembunyi di sempadan Malaysia-Thailand.

"Kita sedang berusaha keras untuk menjejaki wanita tersebut dan telah meminta bantuan polis antarabangsa (Interpol) bagi mencarinya.

"Dengan penyebaran gambar pasangan tersebut, kita harap orang ramai yang mengetahui di mana mereka berada supaya menghubungi polis dengan segera," katanya di sini semalam.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular