Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Ahad, 5 Jun 2011

Tragedi makan guna bekas beracun




TAWAU - Kegembiraan sepasang suami isteri bersama seorang anak lelaki berusia lapan tahun yang bersarapan bertukar tragedi apabila ketua keluarga itu maut manakala isteri dan anaknya kritikal apabila bekas makanan digunakan adalah bekas racun.

Kejadian berlaku di Kampung Wakuba, di sini, kira-kira jam 10 pagi ahad lalu dan ia hanya disedari jiran mangsa yang terlihat keluarga berkenaan pengsan dalam pondok rumah mangsa sebelum membawa mereka ke Hospital Besar Tawau untuk mendapatkan rawatan.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Ibrahim Chin berkata, tiga sekeluarga terbabit dipercayai menjamah nasi dan ikan masin sebelum mereka tiba-tiba pengsan, dipercayai akibat keracunan makanan.

“Seorang lelaki berusia 34 tahun iaitu ketua keluarga terbabit meninggal dunia di tempat kejadian.

“Isterinya yang berusia 25 tahun bersama anak lelakinya masih dalam keadaan kritikal dan kini menerima rawatan di Hospital Besar Tawau,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Ibrahim berkata, setakat ini polis menolak sebarang unsur jenayah kerana kejadian itu membabitkan keracunan bekas makanan dan ia diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

“Kita percaya keluarga terbabit makan nasi dan ikan masin di dalam bekas yang beracun tanpa disedari, seterusnya mengakibatkan mereka pengsan.

“Namun polis masih menunggu laporan pihak hospital yang mengambil semua sampel makanan keluarga terbabit untuk diuji bagi mendapatkan pengesahan punca sebenar kejadian,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular