Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 26 September 2009

Maling ..... Maling ...... Maling.....!!!!


Malaysia mencapai kemerdekaan pada tahun 1957 hasil daripada permuafakatan bersatu hati Rakyat Malaysia seluruhnya tanpa menumpahkan setitik darah ke bumi bertuah.
Itulah kebijaksanaan minda pemimpin terdahulu.



Manakala Negara Indonesia mencapai kemerdekaan pada tahun 1945 - dengan limpangan mayat terbujur di sana sini, rata-rata buminya dibasahi dengan darah, darah warga Indonesia yang rebah ditembusi peluru yang dihemburkan daripada muncung senapang tentera Belanda.

Dengan demikian kita akuilah bahawa Indonesia adalah ABANG kepada Malaysia "ADIK" yang duduknya serumpun.

Dalam berkeluarga biasanya abang ini lebih bijak, lebih pintar dari Adik ... Abang berfikiran terbuka dan lebih hemah bila mengeluarkan kata-kata.

Amat ketara perbedaan dalam konteks Indonesia (Abang) Malaysia (Adik) kerana tidak menampakan hala tuju dan mengambarkan Abang itu lebih pintar dari adiknya?..

Yang dapat kita lihat hanya ada sikap kekerasan dan langsung tidak ada sifat-sifat lemah lembut dan teloransi sebagai abang.

Mungkin sikap mereka ini mewarisi dari tingkahlaku dan budaya Belanda menyerap dalam masyarakat Indonesia walaupun mereka kesemua anti Belanda.

Begitu juga perbuatan rasuah/kurupsi juga adalah budaya Belanda dan masih kekal hingga kini (cuba lihat filem Indonesia) apabila pembesar Belanda menginginkan seorang gadis untuk bermalam, mereka akan merasuah pihak tertentu yang berketurunan Indonesia.

Baiklah, berbalik kepada isu forum kita kali ini adalah berhubungkait dengan tuduhan Indonesia yang mengatakan Malaysia ini pencuri/maling - lagu Mamula Moon atau Terang Bulan di jadikan lagu kebangsaan Malaysia.

Malah Malaysia diherdik tidak punyai budaya sendiri hingga sanggup jadi maling seni/budaya.

" Saya awal-awal lagi dah katakan ... Abang kita ini (Indonesia) mempunyai kebodohan dan tidak pintar asyik menuduh sahaja (mungkin ini juga sikap Belanda yang mereka warisi) tanpa bercermin diri.

Dengan lain perkataan lagu kebangsaan Indonesia " Indonesia Raya " adalah lagu yang dicuri/maling dari lagu Netherland begitu juga Bendera yang mereka gunakan hingga kini juga dicuri dari negara lain.

JADI KALAU ABANG (INDONESIA) MENJADI MALING - SUDAH PASTILAH ADIKNYA (MALAYSIA) JUGA IKUTAN JADI MALING.....

RUPA-RUPANYA KITA SERUMPUN INI MALING .... MALING ....MALING...


Untuk itu sama-samalah kita merenungi dan melihat klip video di bawah ini menceritakan segala-segalanya... APA KOMEN ANDA??










PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular