Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 20 Januari 2010

Indonesia Terus Berdendam Dg Malaysia




Forumer di Indonesia mengambil kesempatan mengutuk, memperlekeh dan persenda negara Malaysia seolah-olah berdendam atau melepaskan geram dalam situasi yang sedang berlaku di Malaysia masakini.

Bolehlah ditafsirkan blogger berkenaan mengenepikan arahan atau permintaan Presiden mereka SBY supaya menghindari perasaan buruk sangka bagi menjamin hubungan dua negara yang berjiran ini maju.

" Kita dalam satu rumpun bangsa yang seagama serta adat yang sama seharusnya kita sama-sama memulihara perasaan dan pupuk semangat kejiranan " demikian maksud ucapan SBY semasa mengunjungi Perdana Menteri Malaysia dalam kunjungan kali pertama sebaik sahaja SBY dipilih semula sebagai Presiden.

Apakah forumer Indonesia mahukan dari Malaysia ?? apa anda kalian masih menyimpan perasaan PHD? (perasaan hasat dengki) setelah melihat kejayaan Malaysia? atau setelah ditewaskan dalam perlombaan sepakbola tempuh hari???

Saya yakin, blogger yang terbabit itu pastinya bukan beragama Islam, kerana Islam itu Ad-din dan tiada siapa yang mahukan berlakukan pergolakan yang tidak menyenangkan apa tah lagi mencetuskan permusuhan.

Saya juga dapat melihat blogger dan forumer di Indonesia telah gagal berdebat dalam isu hubungan dua hala (Indonesia vs Malaysia ) sehingga kalangan warga Indonesia membentuk pasukan " BENDERA" (lihat entri saya yang lepas).

Perdebatan Malaysia siap dengan hujuh, fakta serta bukti nyata sementara disebelah pihak lagi gagal berbuat demikian mungkin mereka merasa malu atau terhina apabila tidak dapat membalas perdebatan tersebut menyebabkan mereka kembali bangun membawa isu terkini yang terjadi di Malaysia.

" Ingin saya memperjelaskan, di Malaysia walaupun menghadapi pelbagai isu atau tentangan , namun kami tetap bersatu hati dengan semangat 1Malaysia dan bertolak ansur secara aman."

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular