Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Jumaat, 2 Oktober 2009

Indonesia Terus Angkuh



Warga Indonesia terus angkuh mempertahankan keegowannya menyalahkan Malaysia yang memulakan percetusan konfrantasi selama ini.

Keangkuhan itu diperkuatkan lagi dengan percikkan api-api yang di hembur oleh pihak media massa di Indonesia yang sengaja diatur dan mengajak warga Indonesia seluruhnya membanci Malaysia.

Seingat saya, kejadian ini bertambah panas dan kontroversi apabila iklan pelancongan malaysia yang diusaha oleh Discovery Channel tersalah masuk " tarian Pendet" kedalam promote tersebut.

Setelah promote tersebut dipaparkan di layar Tv, Indonesia bangun menentang keras penyiaran tarian tersebut sekaligus mengherdik Malaysia dengan tuduhan Malaysia tidak punyai identitas dengan mengklim tarian tersebut dan Malaysia Negara maling.

Mengikut pada fikiran yang waras lagi mampuh - tidak mungkin kerana tarian yang tersalah masuk itu menjadi isu besar buat Indonesia ?? hingga tercetus semula slogan " Ganyang Malaysia" serta tindakan menghalau warga Malaysia (Sweeping Malaysia) yang berada di Indonesia.

" Apa ada kelebihan tarian yang mendedahkan aurat itu dipertahankan daripada mempertahan Kecucian Agama Islam yang addin??"...

Kerana perbuatan sekumpulan kecil warga Indonesia itu, menjadikan rakyat Malaysia dan Rakyat Indonesia bertelangkah dan salah faham serta menjadi jurang yang sebelum ini terjalin erat sebagai satu rumpun.

Sejak itu, lahirlah pelbagai blog memaki hamun serta menghina Malaysia dilakukan oleh forumer Indonesia.

Bagi Malaysia pula terpaksa membalasnya dan terus menjadi panas hingga kini. Malaysia terpaksa menjawabnya kerana mengikut kefahaman orang-orang Indonesia " Sekiranya Malaysia terus berdiam diri BERERTI SEGALA TUDUHAN DAN KECEMAN MEREKA TERHADAP MALAYSIA ADALAH BENAR DAN BETUL ' walaupun ianya sebagai provokasi.

Akhir ini pula timbul dakwaan Malaysia menghina lagu kebangsaan " Indonesia Raya" dengan menukar lirik-lirik lagu berkenaan.Pada hal mereka yang mendahulukan perbuatan tersebut.

Ikutilah dakwaan tersebut melalui clip video ini;




PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular