Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Jumaat, 24 September 2010

3 sahabat rentung bersama

Norazah tidak dapat menahan kesedihan.


PASIR GUDANG: “Hati saya berdetik ada yang tidak kena akan berlaku selepas tiga rakan karib bercadang keluar bersiar-siar. Lebih-lebih lagi Asrul baru pandai memandu dan kenderaan yang dipandu itu pula dibawa keluar dari rumah tanpa pengetahuan bapanya kerana dia mengambil kunci senyap-senyap.

“Berikutan itu, saya berkali-kali menghalang mereka. Bagaimanapun, mereka meneruskan niat itu hingga saya dimaklumkan rakan bahawa mereka bertiga rentung selepas kereta dinaiki terbabit kemalangan,” kata Nazirul Ahmad Zulkifli,19, rakan tiga remaja yang maut dalam kemalangan jalan raya di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 5.45 pagi itu, Proton Iswara yang dipandu Asrul Hafizul Halim, 17, dari Kong-Kong menuju Masai, hilang kawalan selepas gagal memotong kenderaan lain berhampiran Politeknik Johor Bahru, di sini.

Pada masa sama, sebuah van sekolah muncul dari arah depan menyebabkan kedua-dua kenderaan itu bertembung mengakibatkan Proton Iswara dinaiki tiga remaja terbabit terbakar bersama mangsa yang terperangkap di dalamnya.

Sebelum kejadian Nazirul bersama Asrul dan dua lagi mangsa Mohamad Quril Helmey Elias, 17, dan Mohd Syamin Ruzaidi Mohd Adnan, 16, bersembang di rumahnya di Taman Cahaya Baru Masai, selepas pulang dari kerja di kilang berhampiran kira-kira pada jam 2 pagi.

“Kami berempat baru dua hari bekerja di kilang itu dan kerana terlalu penat, mereka singgah di rumah saya untuk berehat sebelum pulang ke rumah masing-masing.

“Kami berbual kosong sebelum mereka merancang keluar bersiar-siar. Ketika itu, hati saya mula berdetik ada perkara tidak kena akan berlaku,” katanya ketika ditemui di Hospital Sultan Ismail (HSI), semalam.

Resah dengan cadangan berkenaan, Nazirul berkata, dia menolak pelawaan terbabit sebelum masuk ke rumah meninggalkan tiga sahabatnya itu.

“Pagi tadi (semalam), saya dikejutkan dengan deringan telefon mengatakan ketiga-tiga sahabat saya itu maut selepas terbabit kemalangan.

“Saya bagai tidak percaya dengan apa yang berlaku. Hingga kini saya terkilan kerana gagal menghalang niat mereka untuk keluar bersiar,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular