Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 23 September 2010

Tergamam lihat anak diseret



LEDANG:Kegembiraan seorang kanak-kanak yang berusia tiga tahun menyertai marhaban sempena Aidilfitri di rumah sekitar Serom Dua, Bukit Gambir di sini, berakhir tragis apabila dia cedera selepas diseret sejauh kira-kira 20 meter oleh motosikal mengangkut susu getah yang ditunggang sepasang suami isteri, jam 9.30 pagi Ahad lalu.

Akibat seretan di jalan berturap itu, Ahmad Hafizulamin Abdul Jalil cedera teruk di muka selain calar di sebahagian besar anggota badan.

Ibunya, Wahana Wagiman, 44, berkata anak bongsunya itu beria-ia untuk menyertai marhaban dan tidak kisah menunggu lama di setiap destinasi dituju.

“Ketika kejadian, Ahmad menunggu saya di tepi jalan manakala saya pula mengalihkan motosikal untuk ke rumah seterusnya.

“Tiba-tiba, dia dirempuh motosikal membawa muatan getah dan diseret sejauh kira-kira 20 meter. Saya yang terkejut dengan kejadian menjerit kepada pasangan suami isteri terbabit tetapi mereka tidak berhenti,” katanya, semalam.

Pada masa sama, Wahana turut berlari mengejar motosikal terbabit dan tidak lama kemudian, barulah penunggangnya memberhentikan kenderaan terbabit.

Ketika itu, baru pasangan suami isteri terbabit menyedari Ahmad terperosok di bawah motosikal dan memberi alasan tidak perasan dengan perkara berkenaan.

“Saya hanya mampu menangis melihat keadaan Ahmad yang cedera di muka serta tubuh dan mengejarkannya ke pusat rawatan berhampiran untuk diberikan rawatan.

“Bagaimanapun, syukur kerana doktor mengesahkan Ahmad tidak mengalami sebarang kecederaan parah dan keadaannya kini stabil selain menunjukkan tanda positif untuk pulih,” katanya.

Wahana turut kesal dengan tindakan pasangan suami isteri terbabit yang cuai ketika menunggang motosikal dan muatan lebih hingga membahayakan nyawa orang lain.

Sehubungan itu, dia dan suami bercadang membuat satu laporan polis dalam masa terdekat supaya tindakan boleh diambil terhadap penunggang motosikal terbabit.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular