Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 28 September 2010

Rahsia pemalu Tun Dr. Mahathir



PEMENTASAN Muzikal Tun Mahathir yang dipersembahkan pertama kali pada malam 23 September lalu telah membuka sebuah rahsia besar mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir.

Ironi, pada mata kasar, tokoh ini dilihat begitu berwibawa mengemudi pelbagai polemik yang melanda negara di mata dunia. Diangkat sebagai salah seorang pemimpin terbaik dunia, Tun dalam sebuah kehidupan peribadinya, hanya seorang anak kampung biasa daripada Kedah yang pernah menjadi seorang peniaga belon.

Lebih daripada itu, hakikatnya, lelaki yang selalu dilihat dalam karisma tersendiri dan bijak berhujah ini sebenarnya adalah seorang pemalu terhadap wanita. Lantas bagaimana beliau menterjemahkan cintanya buat Tun Dr. Siti Hasmah yang dinikahi sejak 54 tahun lalu.

Semuanya itu dipentaskan dengan penuh romantik dalam pementasan tersebut yang menyaksikan percubaan beliau memikat Siti Hasmah ketika sama-sama menuntut di Kolej Perubatan King Edward Vll, Singapura, sekitar tahun 40-an dulu.

Segala yang dipentaskan, suka duka dan momen peribadi milik tokoh berusia 85 tahun itu dilihat sebagai satu langkah yang bijak agar masyarakat dapat mengetahui serba sedikit tentang latar kehidupan bekas Perdana Menteri Malaysia itu yang tidak diketahui umum.

Bagi Esma Daniel, Erra Fazira dan Zizan Nin, dipilih memegang karakter penting dalam pementasan tersebut dianggap sebagai suatu yang di luar jangkaan.

Menurut ketiga-tiga pelakon tersebut, memegang peranan sebagai seorang tokoh negarawan yang terbilang di negara ini pastinya bukan tugas yang mudah. Apatah lagi sekiranya membawakan watak sebagai seorang tokoh yang masih lagi hidup dan terkenal di seantero dunia.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular