Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 23 Februari 2012

Gadis mudah terpedaya 'ayat-ayat cinta'



KUALA LUMPUR - Sifat semula jadi wanita yang mudah percaya pada ‘kata-kata perangkap’ berbaur kasih sayang dan suka dipujuk menyebabkan mereka mudah dipengaruhi sebelum terjebak dengan perbuatan kurang bermoral dirancang pasangan masing-masing.

Lebih malang, walaupun sedar pasangan dipilih dikategorikan insan bermasalah, namun atas dasar kasih sayang serta ‘dahagakan’ perhatian menyebabkan perkara berkenaan dipinggirkan dalam kehidupan meskipun sedar tindakan dibuat akan memakan diri.

Pegawai Psikologi Kanan, Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Puncak Alam, Sulaiman Selamat, berkata faktor dahagakan kasih sayang dan mahu dibelai menyebabkan banyak wanita menjadi mangsa pasangan mereka yang pakar dalam ‘mengayat’.

“Kalau dilihat dalam senario sekarang, banyak wanita menjadi mangsa termasuk dijadikan keldai dadah, terjebak dengan cinta Lombok dan ‘Mat Afrika’ dan semua itu akibat timbulnya perasaan cinta pada peringkat awal tanpa berfikir dua tiga kali,” katanya.

“Pada mereka ketampanan bukan ukuran pertama kerana yang lebih penting adalah kemampuan membelai dan memberikan kasih sayang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai laporan media semalam mengenai sepasang suami isteri yang baru empat bulan berkahwin, tetapi aktif melakukan jenayah ragut tumpas dek balingan buah epal oleh mangsa mereka di Pasar Sungai Siput, di sini, kelmarin.

Kejadian berlaku jam 11.50 pagi dan lebih mengejutkan apabila suspek perempuan yang berusia 22 tahun memberitahu dia hamil anak sulung dengan usia kandungan empat bulan sanggup mengikut suami untuk melakukan jenayah berkenaan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular