Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 28 Mei 2012

Peninju negara dibelasah 6 lelaki






JOHOR BAHRU - “Saya tidak pernah berdepan situasi cemas sebegitu. Memang saya peninju, namun tidak pernah terbabit pergaduhan berkumpulan.

“Mereka menyerang saya menggunakan pelbagai senjata dan melanggar saya menggunakan kereta ketika saya melarikan diri,” kata peninju negara, Muhamad Farkhan Mohd Haron, 24, menceritakan detik mencemaskan dipukul enam lelaki dan seorang wanita di sebuah rumah di Taman Molek di sini, 6 Mei lalu.

Muhamad Farkhan ditemani bapa saudara, Mohd Kamaruzaman Ismail dan sepupunya, Ashraf Jamaluddin, 24, mengadakan sidang media di bangunan Majlis Sukan Negara (MSN) Johor di sini, semalam, bagi menerangkan kejadian sebenar selepas mendapati beberapa laporan mengenai kejadian menimpanya itu kurang tepat.

Selain itu, peninju negara berkenaan terpaksa melupakan hasrat beraksi di Olimpik London selepas diarahkan berehat selama enam bulan akibat tulang pipi kanannya hancur dalam serangan itu.

Muhamad Farkhan berkata, ketika kejadian dia baru selesai menonton perlawanan akhir Piala FA Inggeris antara Chelsea dan Liverpool sebelum menerima panggilan telefon daripada suspek yang menjemputnya ke rumah di Taman Molek bagi membincangkan masalah.

“Saya tiba di rumahnya jam 4 pagi dan sejurus memasuki rumah, saya diserang enam lelaki dan seorang wanita berusia lewat 20-an masing-masing bersenjatakan kayu, tongkat rotan, besi dan pedang samurai.

“Pada mulanya saya berjaya melarikan diri, namun ada penyerang melanggar saya menggunakan kereta sebelum kaki dan tangan diikat serta dihumban dalam bonet kereta sambil saya terus dipukul,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan dan pihaknya menunggu arahan lanjut bagi mendakwa dua suspek yang ditahan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular