Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 28 Jun 2010

ARTIS VETERAN: S Shamsudin jatuh katil



KUALA LUMPUR: Pelakon komedi veteran terkenal Sahamsudin Dali, 81, atau lebih dikenali sebagai S Shamsudin berada dalam keadaan stabil meskipun sebelum ini keadaannya dilaporkan kritikal akibat terjatuh dari katil sehingga memaksa beliau dikejarkan ke di Hospital Alexandra, Singapura kira-kira jam 3 pagi Ahad lalu.

Perkara itu disahkan sahabat rapat beliau, Ruhijah Usman, 59, yang menghubungi Harian Metro, petang semalam untuk memaklumkan perkembangan terkini pelakon era Seniman Agung Tan Sri P Ramlee itu.

“Saya terkejut apabila ada sebuah stesen televisyen membuat laporan seolah-olah Pak Sudin (S Shamsudin) sudah meninggal dunia. Disebabkan itu saya terpanggil untuk menghubungi Harian Metro dan memperbetulkan dakwaan dibuat sebelum ini dan menceritakan keadaan sebenar.

“Saya sendiri menziarahi Pak Sudin di hospital kira-kira jam 9.30 pagi tadi (pagi semalam). Lima daripada tujuh anaknya turut berada di hospital, selain sanak saudara beliau.

“Ajaibnya semakin ramai yang datang menjenguknya saya lihat Pak Sudin bertambah kuat dan beransur pulih. Bahkan, beliau sudah boleh minum dan makan.
“Selepas memeriksa keadaannya doktor juga memaklumkan beliau tidak perlu dipindahkan ke Unit Rawatan Rapi,” katanya.

Ruhijah turut menjelaskan, kecederaan dialami Shamsudin bukan disebabkan jatuh dalam bilik air sebaliknya beliau jatuh dari katil kerana mahu ke bilik air.

“Akibat dari kejadian itu tulang pinggul Pak Sudin mengalami keretakan begitu juga tulang kaki sebelah kiri yang retak di empat bahagian. Sekarang doktor sedang merawat keadaannya,” katanya yang menelefon dari kediamannya terletak di Tampines, Singapura.

Sehari sebelum kejadian, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, bersama pelakon veteran, Datuk Aziz Satar dan Datuk Mustafa Maarof termasuk Ketua Pengarah Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas), Mohd Mahyidin Mustakim melawat Shamsudin di rumah anak bongsunya di flat Bukit Batok, Singapura.

Rais menyampaikan sumbangan RM10,000 kepada Shamsudin daripada dana bantuan seniman dikendalikan kementerian dan Finas.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular