Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 1 Jun 2010

Hak Indonesia senaraikan sukan yang mereka sukai

( Foto hiasan )



KUALA LUMPUR 1 Jun - KUALA LUMPUR - Walaupun tuan rumah Sukan SEA ke-26, Indonesia, menyenaraikan pelbagai jenis sukan baru pada temasya dwitahunan yang akan berlangsung pada November tahun depan, Malaysia lebih fokus mencari pingat emas dari sukan yang turut dipertandingkan di Sukan Komanwel, Asia dan Olimpik.

Setiausaha kehormat Majlis Olimpik Malaysia (MOM), Datuk Sieh Kok Chi berkata, terdapat sukan baru dan ekstrem yang dipertandingkan di Indonesia, tidak populardi negara ini, malah tidak mempunyai persatuan yang bernaung dengan MOM.

"Menjadi tradisi Sukan SEA sejak 50 tahun lepas, tuan rumah bebas

menyenaraikan acara sukan yang boleh memberi pulangan pingat emas. Itu hak tuan rumah kerana selepas berbelanja besar menganjurkan Sukan SEA, pasti mereka mahu muncul sebagai juara keseluruhan.

"Malaysia pula tetap memberi tumpuan kepada jenis sukan yang dipertandingkan di peringkat Sukan Komanwel, Sukan Asia dan Sukan Olimpik," katanya kepada Bernama, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan media republik

itu bahawa Jawatankuasa Olimpik Indonesia bercadang untuk menyenaraikan acara luncur udara, memanjat tembok tiruan, kasut roda, gusti, futsal dan tenis lembut pada Sukan SEA ke-26 tahun depan. - Bernama

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular