Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 29 Oktober 2012

Aset PKNS bertukar tangan


BANGUNAN Kompleks PKNS Shah Alam didakwa antara aset PKNS yang terlibat dalam pengambilalihan PREC.

SHAH ALAM - Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam mengakui telah berlaku proses pengambilalihan aset-aset milik Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) oleh syarikat milik penuh perbadanan itu, Private Real Estate Company (PREC).

Abdul Khalid yang juga merupakan Pengerusi PKNS berkata, terpulang kepada keputusan yang akan dibuat pada masa hadapan sama ada mahu menjual terus kesemua aset tersebut kepada syarikat terbabit atau sebaliknya.

Bagaimanapun tegas beliau, buat masa ini, aset itu bukan dijual kerana pengambilalihan hanya melibatkan pemindahan aset PKNS kepada syarikat terbabit melalui akaun.

"Aset itu tidak dijual tetapi ia dikumpulkan di bawah anak syarikat milik penuh PKNS menerusi pemindahan aset dan bukan ada jualan sebenarnya. Ini adalah perkara biasa dilakukan," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau berkata demikian bagi mengulas desakan Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Selangor, Datuk Seri Noh Omar melalui laporan akhbar semalam yang mahu Abdul Khalid memberi penjelasan rasmi kepada rakyat berhubung dakwaan penjualan lima aset milik PKNS.

Akhbar baru-baru ini melaporkan mengenai PKNS yang didakwa bercadang meluluskan penjualan lima asetnya iaitu Menara PKNS di Petaling Jaya (RM90 juta), Pusat Konvensyen Shah Alam (RM97 juta), Kompleks PKNS Shah Alam (RM85 juta), Kompleks PKNS Bangi (RM42 juta) dan Wisma Yakin (RM7 juta).

Mengulas lanjut, Abdul Khalid memberitahu, sebarang keputusan yang dibuat kelak berkaitan aset akan mengambil kira kebaikan PKNS dan pihaknya mahu menjadikan anak syarikat kerajaan negeri itu sebagai sebuah syarikat hartanah terbesar di negara ini.

Katanya, PKNS juga akan terus memainkan peranan untuk memperkasakan agenda bumiputera di negeri ini.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular