Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 25 Ogos 2012

Budak 8 tahun dakwa dicabul penjaga kafe




SHAH ALAM - Seorang penjaga kafe siber ditahan selepas disyaki terlibat dalam kes cabul seorang kanak-kanak perempuan berusia lapan tahun di Kota Kemuning, di sini, pada 15 Ogos lalu.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Komisioner Rosli Mohd Isa berkata, suspek lelaki berusia 30-an itu ditahan selepas keluarga mangsa membuat laporan polis, Isnin lalu.

Beliau berkata, suspek ditahan di tempat kerjanya di kafe siber sebuah pangsapuri di Kota Kemuning, di sini.

"Kita reman suspek selama dua minggu sehingga 3 September depan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana cabul.

"Laporan yang diterima daripada keluarga mangsa mendakwa kanak-kanak itu dirogol, namun laporan perubatan mengesahkan tiada sebarang kesan koyakkan pada kemaluannya," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK), Selangor, semalam.

Rosli berkata, disebabkan itu siasatan kes ini diklasifikasikan sebagai cabul dan semakan mendapati suspek tidak mempunyai sebarang rekod jenayah.

Sebelum ini, mangsa bersama rakannya dilaporkan pergi ke kafe siber terbabit pada jam 5 petang, sebelum dia tiba-tiba ditarik secara paksa oleh suspek untuk masuk ke dalam tandas.

Mangsa kemudiannya mendakwa dia dirogol oleh suspek dalam tandas berkenaan.

Selepas kejadian itu, mangsa yang ketakutan terus pulang ke rumah dan memaklumkan ibu bapanya mengenai perkara yang berlaku.

Difahamkan ketika kejadian, tiada pengunjung lain di kafe siber itu menyebabkan suspek berani bertindak sedemikian.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular