Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 30 Ogos 2012

Siti Norzana akan dibawa pulang dari Lombok, Indonesia


Siti Norzana Nordi,


PUTRAJAYA - Biro Aduan Komuniti Awam Pemuda Umno, akan berlepas ke Lampung, Indonesia, Ahad ini, bagi mengurus proses membawa pulang Siti Norzana Nordi, 12, yang dilarikan ibu tirinya pada Mei 2010 lalu.

Pengerusinya, Datuk Khairun Aseh berkata, beliau sendiri akan mengetuai misi itu termasuk berjumpa dan berurusan dengan kerajaan Indonesia.

“Polis Indonesia akan membawa saya berjumpa dengan Siti Norzana. Ini kerana di sana agak tegang, oleh itu kita perlukan bantuan dari pihak berkuasa mereka.

“Keluarga menjaga Siti Norzana masih enggan melepas kanak-kanak itu, malah mereka dakwa Siti Norzana telah diserahkan kepada mereka oleh ibu tirinya,” katanya.

Khairun berkata, pihaknya juga telah memaklumkan kepada ayah Norzana, Nordi Adi, bahawa biro aduan akan berlepas ke sana Ahad ini.

Menurutnya, beliau juga menasihatkan Nordi agar tidak ke Lampung secara bersendirian kerana dikhuatiri berlaku kejadian tidak diingini.

“Keadaan di sana tidak begitu memuaskan, oleh itu saya menasihatkan agar dia tidak pergi ke Lampung,” katanya.

Menurutnya, proses untuk membawa pulang kanak-kanak itu akan mengambil masa kerana kerajaan Indonesia mengesan beberapa kesalahan berkaitan Imigresen.

Sebelum ini, Siti Norzana dan tiga adiknya iaitu, Nurul Safiza Fitri, 11; Muhammad Nurhan, 9, serta Nur Masyita Amiera, 8, telah dibawa ke kampung halaman ibu tirinya, Karsini Chaslam, 25, oleh bapa mereka Nordi Adi.

Ketika di sana, Nordi ditipu Karsini dan menjadikan anaknya sebagai mangsa ugutan bagi Nordi serahkan semua wang simpanannya.

Karsini kemudiannya membawa empat beradik itu ke Lampung,  setelah memperoleh wang berkenaan dan meninggalkan mereka di situ.

Bagaimanapun tiga adik Siti Norzana berjaya dibawa pulang pada 30 Jun.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular