Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Jumaat, 28 Januari 2011

WNI: Kebas duit suami




BALIK PULAU: Seorang rakyat Indonesia berasal dari kawasan Palembang, Sumatera Selatan, didakwa di Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas kesalahan pecah amanah membabitkan wang berjumlah RM315,000 milik syarikat suaminya seorang rakyat tempatan sejak Mac 2009.

Tertuduh, Devi Mulya Tristiati, 38, pengarah syarikat Ibrahim Hashim Sdn Bhd terletak di 96, Tingkat 2, Jalan Mayang Pasir, Taman Sri Tunas, Bayan Baru yang menyediakan perkhidmatan mengutip sampah bagi Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).

Devi didakwa menggunakan kuasanya sebagai pengarah dengan mengarah serta menandatangani 21 cek milik syarikat yang masing-masing bernilai RM15,000 dikeluarkan atas namanya tanpa pengetahuan dan kelulusan pengarah urusan syarikat iaitu suaminya, Ibrahim Hashim, 74.

Ketika pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa, Devi yang memakai sepasang kot berwarna kelabu faham dengan pertuduhan ke atasnya, menggeleng kepalanya sebagai tanda tidak mengaku salah.

Timbalan Pendakwa Raya, Edward Chan, yang mengendalikan pertuduhan terhadapnya kemudiannya memohon kepada mahkamah untuk menetapkan RM20,000 sebagai ikat jamin dengan dua penjamin warga Malaysia.

Peguam RSN Rayer yang mewakili tertuduh juga akur kepada jumlah berkenaan dan tidak memohon kepada mahkamah untuk mengurangkan nilai ikat jamin.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular