Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 28 Februari 2011

Saat cemas tinggalkan Tripoli


SERAMAI 98 rakyat Malaysia dari Libya selamat tiba di KLIA, Sepang semalam.





SEPANG – “Pengalaman melihat mayat bergelimpangan di atas jalan raya merupakan kenangan ngeri yang tidak dapat dilupakan seumur hidup saya.”

Demikian cerita seorang rakyat Malaysia, Navin Patmanathan ketika menceritakan detik cemas dan menakutkan yang ditempuhinya ketika tercetus pertempuran antara pihak berkuasa dengan penunjuk perasaan di Tripoli, Libya.

“Saya lihat mayat-mayat, pelbagai senjata di tangan orang awam dan berlaku kejadian tembak-menembak. Ia amat menakutkan dan tak pernah saya fikir Libya boleh bertukar macam ini.

“Kejadian itu sangat dahsyat dan menakutkan,” katanya yang merupakan seorang kakitangan Ranhill Berhad yang bertugas di Libya ketika ditemui sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini semalam.

Navin merupakan salah seorang daripada 98 orang rakyat Malaysia termasuk dua pelajar di Libya yang dibawa pulang oleh Kementerian Luar menerusi pesawat komersial Malaysia Airlines (MAS) melalui Rom, Itali.

Mereka tiba di tanah air pada pukul 6.25 pagi semalam dan kepulangan mereka disambut oleh Timbalan Menteri Luar, Datuk Richard Riot bersama kakitangan daripada Kementerian Pengajian Tinggi.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular