Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 16 Ogos 2012

Gadis Malaysia ramai di Lombok

Nur Shahira (kanan) bersyukur dapat kembali semula ke tanah air.






SEPANG - Masih terdapat ramai gadis negara ini berada di Lombok, Indonesia berdasarkan siasatan yang dijalankan Kelab Putera 1Malaysia (KP1M).

Presidennya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim bagaimana pun tidak dapat mendedahkan jumlah sebenar gadis Malaysia yang berada di sana kerana dalam proses mengumpulkan maklumat.

Menurutnya, kesemua mereka jatuh cinta dengan lelaki Lombok sewaktu bekerja di negara ini dan mengikut mereka pulang.

“Perkara ini amat menyedihkan kerana gadis yang mengikut lelaki Lombok itu, berpotensi untuk memajukan diri dalam bidang pelajaran.

“KP1M akan memulakan kempen kesedaran terhadap wanita tempatan dalam semua sektor pekerjaan terutama pertanian dan perladangan, agar tidak terpedaya dengan pujukan lelaki asing yang bekerja di negara ini dan mengikut mereka ke negara asal mereka,” katanya.

Abdul Azeez berkata, setakat ini KP1M telah berjaya membawa pulang seramai 50 gadis rakyat negara ini atas permintaan keluarga.

Sementara itu, Nur Shahira Samsuri, 22, berkata, dia menyesal dengan apa yang dilakukan dengan mengikut jejaka Lombok.

Menurutnya, dia ingin melupakan kisah yang menimpa dirinya dan memulakan hidup baru.

“Saya menyesal. Saya mahu memberikan tumpuan kepada pelajaran dan akan melanjutkan pelajaran di Universiti Teknologi Mara, di Johor.

“Perkara ini telah selesai dan tidak perlu diungkitkan lagi, biarlah ia menjadi sejarah,” katanya yang juga anak kedua daripada lima beradik.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular