Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Ahad, 5 Ogos 2012

'Saya tak pernah halau isteri saya'- MP Kuala Langat


Abdullah Sani bersama isteri pertamanya, Halimah ketika hadir majlis perasmian Parlimen.





SHAH ALAM - Ahli Parlimen PKR kerusi Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid menafikan beliau pernah bertindak kasar dan menghalau Halimah Mohd Sahat, 48, dari rumahnya sebagaimana dilaporkan oleh beberapa blog dan laporan polis dibuat oleh isteri pertamanya itu.

Wakil rakyat penggal pertama itu menegaskan, beliau sendiri terus membuat bayaran bulanan sebanyak RM2,000 sehingga sekarang selain membenarkan Halimah menggunakan kereta serta rumah mereka di Desa Pandan dekat ibu negara.

"Jadi, bagaimana boleh kata saya halau dia dari rumah saya. Sebenarnya, saya membuat bayaran bulanan dan membenarkan dia tinggal di rumah di Desa Pandan dan menggunakan kereta, sebagaimana dipersetujui, sehingga kes mahkamah selesai," kata beliau.

"Saya menafikan apa yang disebut oleh isteri pertama saya, apa yang dilaporkan oleh blog-blog. Itu tidak benar, dia bohong," kata beliau lagi sambil menambah, "saya akan mengambil tindakan ke atas blog-blog terbabit selepas ini."

Kata Abdullah Sani, beliau meminta isterinya agar menggunakan rumah mereka di Desa Pandan dan tidak menyema rumah lain sehingga kes mahkamah selesai.

Laporan blog menyebut ahli politik itu melakukan penderaan secara mental terhadap Halimah. Malah, laporan itu memetik Halimah mendakwa dia telah diusir dari rumahnya di Banting pada 1 Ramadan lalu.

Katanya, pada hari pertama Ramadan dia mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya di Banting tetapi tidak dibenarkan.

"Beg-beg dia ada di rumah. Saya sendiri telah memberitahu bahawa saya akan hantar ke rumahnya di Desa Pandan, tetapi dia tidak mahu.

"Kalau betul saya halau dia dari rumah, buat apa saya tawar hantar dia ke rumah kami di Desa Pandan," kata beliau lagi.

Dalam laporan polis bulan lalu, Halimah antara lain mendakwa bahawa suaminya tidak membenarkan dia balik rumah wakil rakyat tersebut di Banting.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular