Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 24 Mac 2010

NIKAH BAHAWA UMOR: Azhar Ditahan

AZHAR...direman.


KOTA BHARU: Menantu kepada Shamsuddin Che Deraman, 41, atau nama jolokannya Sudin Ajaib yang dikenali sebagai Azhar direman tiga hari bermula semalam untuk disiasat mengikut Akta Kanak-Kanak 2001.

Penahanan lelaki berusia 34 tahun itu dilakukan polis Kelantan sebaik pihak berkuasa mendapat maklumat lokasi suspek di Stesen Kereta api Pasir Mas, dekat sini.

Tindakan itu disahkan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner Mazlan Lazim, yang memberitahu penahanan suspek dilakukan kira-kira jam 6.50 petang kelmarin.

“Suspek berusia 34 tahun ditahan sebaik polis Kelantan memperoleh maklumat mengenainya daripada orang awam. “Dia dibawa ke Mahkamah Majistret pagi tadi (semalam) untuk mendapatkan perintah tahanan reman dan disiasat mengikut Seksyen 31(1)(b) Akta Kanak-kanak 2001,” katanya.

Mengikut seksyen berkenaan, suspek yang juga jemaah tabligh berdepan hukuman denda tidak melebihi RM20,000 atau dipenjara tidak melebihi 10 tahun jika sabit kesalahan.

Terdahulu, kes membabitkan lelaki yang juga menantu Sudin Ajaib itu disebut di Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam, di hadapan Hakim Syarie Nik Najib Che Hassan, kira-kira jam 10 pagi semalam.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular