Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 30 Mei 2011

Kahwin Siam: Keluarga Nurul AF2 terkilan

Nurul





KUCHING - “Dia tahu di mana ibu dan ayah kandungnya tinggal. Keluarga angkatnya juga tahu. Jadi mengapa dia perlu nikah di Thailand,” kata Latifah Zawawi, 42, kakak kandung bekas pelajar Akademi Fantasia musim kedua (AF2), Nurul yang berkahwin dengan seorang pensyarah, Mohd Munzil Muhamad di Narathiwat, Thailand pada 23 Mei lalu.

Menurut Latifah, ayahnya, Zawawi Ali, 82 dan ibu, Dara Kipli, 69, masih sihat serta tinggal di rumah asal mereka iaitu tempat Nurul dilahirkan 29 tahun lalu di Kampung Sungai Bedil Besar, Kuching.

Latifah berkata, keluarganya terkilan apabila Nurul mendakwa pernikahan terpaksa dilangsungkan di Thailand kerana timbul masalah wali berikutan keengganan ayah kandungnya menjadi wali.

“Ayah dan ibu tidak pernah bertemu Nurul sejak dia diambil keluarga angkatnya, jadi bagaimana boleh timbul cerita kononnya ayah tidak mahu menjadi wali.

“Dia boleh datang ke rumah berjumpa ayah kandungnya meminta menjadi wali, tetapi itu tidak berlaku sebaliknya ayah saya diberitahu Nurul perlukan wali untuk bernikah daripada orang tengah yang dilantik keluarga angkatnya,” katanya ketika ditemui, kelmarin.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular