Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Jumaat, 30 April 2010

Tidak Sempat Menikah - Suami Terlibat Nahas Jalanraya




JASIN: Impian seorang gadis untuk mendirikan rumah tangga dengan anggota Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) tidak kesampaian apabila bakal suaminya menemui ajal tidak sampai 24 jam sebelum mereka diijabkabulkan.

Mangsa, Laskar Udara Kanan Mohd Redzuan Abu, 28, terkorban dalam kemalangan di Kilometer 281.6 Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Seremban, Negeri Sembilan, kira-kira jam 8.15 malam kelmarin.

Tunang mangsa, Nurhidayah Yahya, 26, berkata mengikut perancangan, mereka sepatutnya diijabkabulkan malam tadi di kampungnya di Masjid Binjal Luar, Kuala Ketil, Kedah.

Katanya, semua persiapan pernikahannya sudah disiapkan dan hanya menanti ketibaan pengantin lelaki.

Bagaimanapun, semuanya berubah apabila dia menerima panggilan kira-kira jam 11 malam kelmarin daripada sepupunya yang menyatakan tunangnya terbabit kemalangan di Seremban, tetapi tidak menjelaskan keadaan Mohd Redzuan pada masa itu.

Dia yang ditemani beberapa saudara bergegas ke Hospital Tuanku Ja’afar, Seremban, bagi melihat keadaan tunangnya.

“Ketika menerima berita itu, saya berasa tidak sedap hati kerana mengagak sesuatu tidak kena apabila maklumat yang saya terima seperti ada sesuatu yang hendak dirahsiakan.

“Ketika dalam perjalanan melalui Alor Pongsu (di Perak), saya menerima panggilan menyatakan tunang saya sudah meninggal dunia.

“Hancur luluh hati saya ketika itu apabila mengetahui tunang saya sudah pergi buat selama-lamanya,” katanya ketika ditemui di rumah keluarga bakal suaminya itu di Kampung Kesang Jaya, dekat sini, semalam.

Jenazah Allahyarham dikebumikan di tanah perkuburan Islam kampung berkenaan selepas solat Jumaat, semalam.

Selepas pengebumian itu, Komandan Institut Latihan Tentera Udara (ILTU), Ipoh, Perak, Kolonel Ahmad Tarmizi Elias bersama pegawai TUDM lain menyerahkan Jalur Gemilang dan surat ucapan takziah serta sumbangan kepada bapa Allahyarham, Abu Latip, 56.

Nurhidayah berkata, kali terakhir dia menemui tunangnya pada Rabu lalu iaitu di ILTU Ipoh ketika singgah di tempat bakal suaminya bertugas sebelum pulang ke kampung untuk cuti perkahwinan mereka.

Katanya, dia bertemu tunangnya selepas diminta berbuat demikian kerana sebelum ini tidak berpeluang menemuinya ketika menduduki peperiksaan di Georgetown, Pulau Pinang.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular