Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 29 April 2010

Wanita Melayu Malaysia Berjaya Tuntut Cerai Fasakh



KUALA LUMPUR: “Syukur, alhamdulillah, tiada kata dapat diucapkan,” kata Farinnie Mohd Farid, bekas isteri lelaki Lubnan yang mendakwa dirinya sebagai ‘hartawan’, Ellie Youseff Najem.

Farinnie, 24, menarik nafas lega apabila Hakim Syarie Mahkamah Rendah Syariah, Mamat Haizan Salleh membenarkan permohonan cerai fasakh dengan Ellie, 50, di dalam kamarnya, semalam.

Peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan yang mewakili Farinnie ketika ditemui berkata, mahkamah membenarkan permohonan anak guamnya selepas bersetuju dengan alasan dan keterangan saksi yang dikemukakan ketika prosiding kes itu dijalankan.

Selain itu, mahkamah juga bersetuju bahawa Ellie mendatangkan mudarat kepada tubuh badan Farinnie dengan memaksa wanita itu melakukan hubungan secara lucah selain memaksa memakai lambang keagamaan serta menyambut perayaan Hari Easter.

Mahkamah juga menerima semua bukti gambar yang dikemukakan bagi menunjukkan kedudukan akidah defendan.

Oleh itu, permohonan Farinnie dibenarkan dan wanita itu diperintahkan untuk beredah.

Farinnie mengemukakan permohonan cerai fasakh terhadap Ellie bagi mendapatkan kebenaran mahkamah untuk membubarkan perkahwinan mereka.

Pasangan itu yang berkahwin pada 6 Oktober 2005, dikurniakan dua cahaya mata, Prince-Kovadis Elias Youssef Najem, 3, dan Nur Analeeza Sofya, 2.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular