Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 26 November 2013

Siti Aishah menjadi ‘hamba’ selama tiga dekad di London

Siti Aishah Abdul Wahab

Wanita Malaysia, dikenali sebagai Siti Aishah Abdul Wahab yang dilaporkan menjadi ‘hamba’ selama tiga dekad di bawah kawalan pemimpin aliran politik kiri dikatakan tiba di London bersama tunangnya ketika dunia dibayangi isu perang Vietnam.

Pasangan terbabit kemudian dilaporkan tertarik kepada pertubuhan dikenali sebagai Forum Mahasiswa Malaysia Dan Singapura (MASS) yang dicap sebagai antara kumpulan Maoist tegar yang bergerak di kota raya London.

Di bawah kendalian pasangan dikenali sebagai Balakrishnan dan Chanda Pattni, kumpulan berkenaan berada di barisan depan dalam kebanyakan protes mahasiswa walaupun jumlah keanggotaannya kecil.

Walaupun bentuk badannya kecil dan gempal, Balakrishnan yang dipanggil pengikutnya sebagai Chairman Ara seorang tokoh berkarisma dan dihormati dalam kalangan aktivis berhaluan kiri.

Menurut seorang daripada anggota kumpulan berkenaan Siti Aishah berpindah menyertai sel kecil pengikut Marxist yang sering berpindah-randah dari satu rumah ke rumah lain di Brixton, Haringey dan Woodford Green. (Metro)

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular