Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 8 Januari 2013

AJL27: Rumah siap, pahat berbunyi


KUALA LUMPUR - RUMAH siap pahat berbunyi! Demikian apa yang berlaku dalam Anugerah Juara Lagu ke-27 (AJL27), yang melabuh tirainya kelmarin, apabila kontroversi berhubung pemilihan penyanyi ganti untuk menyanyikan lagu Terukir Di Bintang terus diperkatakan.

Seperti yang sudah dimaklumkan sebelum ini, pertukaran penyanyi ganti dibuat pada saat-saat akhir iaitu empat hari sebelum pertandingan.

Aizat Amdan dipilih menggantikan Uji Rashid bagi menyanyikan lagu Yuna itu selepas pihak penganjur mengadakan perbincangan dengan pengurusan Yuna.

Mengulas perkara ini, Persatuan Seniman mengakui agak terkilan dengan insiden terbabit yang disifatkan presidennya sebagai tidak sepatutnya berlaku.

“Saya terkilan. Pihak penganjur sepatutnya bersikap profesional dalam mengendalikan perkara ini.

“Bayangkan kalau Kak Uji dah tempah baju, buat persiapan apa semua. Siapa nak bayar?” ujar Zed Zaidi kepada wartawan.

“Saya ada bertemu Kak Uji dalam majlis sebelum ini dan dia ada menjelaskan apa sebenarnya yang berlaku berhubung isu penggantian tersebut.

“Pihak itu sudah berjanji tetapi tak ada surat tak ada apa, apabila persiapan sudah dibuat, kena ganti pula. Imej dia macam mana?” katanya.

Tambahnya, “kita tahu Aizat bagus tetapi kenapa pihak penganjur tidak memberitahu Kak Uji? Kena campur tangan, anda penganjur.”

Dalam pada itu, Zed Zaidi mengharapkan pihak penganjur membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Uji Rashid.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular