Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 12 Februari 2014

TERKINI: Adenan Satem Ketua Menteri Sarawak baharu

KUCHING - Menteri Tugas Khas negeri, Tan Sri Adenan Satem, 68, yang juga Ketua Penerangan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) dinamakan sebagai Ketua Menteri baharu berkuatkuasa 1 Mac depan.

Ia berikutan perletakan jawatan Tan Sri Abdul Taib Mahmud, 77, berkuatkuasa 28 Februari nanti.

Hari ini, Abdul Taib telah menyerahkan surat perletakan jawatannya kepada Yang DiPertua Negeri, Tun Abang Muhammad Salahuddin di Astana Negeri.

"Saya sudah menyerahkan surat perletakan jawatan saya kepada Yang DiPertua Negeri sebentar tadi. Saya gembira kerana semua berjalan lancar seperti yang dirancang.

"Saya juga menamakan Tan Sri Adenan (Satem) sebagai pengganti saya kepada Yang DiPertua Negeri dan ia akan diumumkan pada 1 Mac nanti," katanya.(kosmo)

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular