Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 29 Mac 2011

Mati terbakar atas kereta api

FOTO: Anggota polis mengangkat mayat di atas bumbung kereta api.





RAWANG: “Sebaik terdengar letupan dan diikuti orang menjerit, saya keluar dari rumah untuk melihat apa yang berlaku dan terkejut melihat badan seorang lelaki terbakar dipercayai akibat terkena renjatan elektrik,” kata pemandu kereta api, Zalani Noor, 49.

Berikutan kejadian kira-kira jam 5.45 pagi semalam itu, mangsa yang belum dikenali identitinya melecur hampir 40 peratus badan dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Mangsa bersama dua rakannya dipercayai menceroboh masuk ke kawasan Stesen Komuter Rawang, di sini, semalam, untuk mencuri besi buruk daripada gerabak kereta api yang tidak lagi digunakan di kawasan itu sebelum terkena renjatan elektrik bervoltan tinggi.

Zalani yang tinggal di kuarters Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) berhampiran tempat kejadian berkata, sejurus terdengar letupan dari belakang rumahnya dia menjenguk ke luar rumah melalui tingkap.

“Ketika itu saya melihat kebakaran di sebuah gerabak kereta api lama di kawasan stesen itu.

“Tidak lama kemudian saya terdengar orang menjerit meminta tolong. Saya ke tempat kejadian dan melihat dua lelaki cuba memadam api yang menyambar rakan mereka.

“Selepas gagal memadam api itu, kedua-dua lelaki terbabit meninggalkan rakannya dalam keadaan tergesa-gesa,” katanya.

Zalani berkata, gerabak yang terbakar itu sudah dua tahun terbiar dan sering didatangi penagih dadah bagi mencuri besi buruk untuk dijual.

“Saya percaya kumpulan lelaki tiga itu turut ingin melakukan melakukan kegiatan sama, namun tidak bernasib baik apabila seorang daripada mereka maut terkena renjatan elektrik,” katanya.

Zailani memaklumkan kejadian itu kepada pengurus stesen berkenaan sebelum mereka membuat laporan polis.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan ketika dihubungi mengesahkan kejadian terbabit dan siasatan lanjut dijalankan.

Menurutnya, sebaik tiba di tempat kejadian, pihaknya menemui mayat seorang lelaki di atas bumbung satu daripada gerabak kereta api yang terbiar itu.

“Hasil pemeriksaan mendapati 40 peratus badan mangsa melecur akibat terkena renjatan dari kabel elektrik bervoltan 25 kilovolt (KV).

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Selayang untuk bedah siasat dan identiti mangsa belum dikenal pasti,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular