Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 29 Mac 2011

Ustaz bertemu jodoh saudara baru ketika berdakwah


KUCHING: “Saya tidak sangka bertemu jodoh dengan saudara baru ketika bertugas, malah perkenalan dengan isteri ketika mengajar di Lundu menjadi titik mula ‘percintaan’ kami hingga ke alam rumah tangga,” kata Abd Hadi Abd Halim, 25.

Dia yang bekerja sebagai Penyelia Kawasan Saudara Baru berkata, keadaan yang berlaku di luar perancangan kerana isterinya memeluk Islam hanya selepas tiga hari menyertai sesi penerangan mengenai agama baru.

Menurutnya, semuanya bermula sejak dua bulan lalu selepas ditugaskan ke Kampung Pasir Ulu, untuk berdakwah mengenai Islam di kawasan itu dan bertemu saudara baru di sana.

“Ketika itu, saya bersama beberapa pegawai beramah mesra dengan penduduk di kampung itu dan seorang daripada mereka adalah isteri saya yang tertarik memeluk Islam selepas mendengar taklimat guru agama.

“Kami kemudian mengambil keputusan mendirikan rumah tangga dan tinggal bersama dan dia kini bukan saja isteri, malah ‘pelajar’ saya di kelas agama,” katanya ketika ditemui pada majlis Seminar Pengukuhan Jati Diri Saudara Baru, di sini.

Bagi isterinya, Qistina Jaboh, 21, tiada yang lebih menggembirakannya dalam hidup selepas memeluk Islam dan berkahwin dengan seorang yang digelarnya ustaz sebelum ini.

“Sejak bergelar isteri, saya mengambil keputusan berhenti kerja sebagai pembantu sebuah kafe dan mahu memberi tumpuan sepenuhnya kepada rumah tangga dan belajar mengenai Islam dengan lebih mendalam,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular