Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 30 Mac 2011

Meninggal dalam kereta baru dibeli 3 hari

FOTO HIASAN:




MARANG: “Dia beria-ia membeli kereta itu dan saya tidak sangka dia meninggal dunia dalam kenderaan yang diimpikan itu,” kata Syed Mohd Hasrul Hafizal, 29, abang kepada mangsa kemalangan maut di Kilometer 50.5, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, di Rhu Kubur, semalam.

Syed Mohd Azrin Syed Abd Fatah, 22, yang memandu kereta Proton Wira terbunuh apabila kenderaan baru dibeli Ahad lalu, dipercayai terbabas sebelum melanggar pokok.

Dalam kemalangan jam 8.30 pagi itu, mangsa dari Kampung Gong Beris, Merchang cedera parah di kepala dan mati di tempat kejadian. Syed Mohd Hasrul berkata, adiknya bekerja sebagai penyelia keselamatan di syarikat membekal tenaga pekerja di Bandar Baru Kerteh, Kemaman.

“Selepas tamat projek di syarikat, arwah meminta cuti beberapa hari dan kelmarin menghubungi saya memaklumkan dia menginap di rumah rakannya di Dungun.

“Dia beritahu membeli Proton Wira daripada rakannya dengan harga RM10,000.

“Saya mendapat tahu ketika kejadian arwah dalam perjalanan ke Jabatan Pengangkutan Jalan di Kuala Terengganu untuk menukar nama kereta yang dipandunya itu,” katanya.

Menurutnya, dia mendapat tahu adiknya itu terbabit dalam kemalangan daripada seorang rakan yang bertugas sebagai pembantu perubatan di Klinik Kesihatan Gong Balai yang kebetulan dipanggil orang ramai ke tempat kejadian.

Syed Mohd Asrul berkata, dia bergegas ke lokasi kemalangan dan setibanya di situ, mengoyang-goyangkan badan adiknya itu tetapi tiada tindak balas.

“Saya reda dengan ketentuan Ilahi dan jenazahnya disemadikan di kampung kami di Merchang,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi mengesahkan kemalangan itu dan jenazah dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular