Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 28 Julai 2012

Pok Loh dakwa Erra Fazira anak kandungnya

Erra Fazira

PERMAISURI - “Sampai sekarang susah saya nak cakap, nak kata betul pun tidak, nak kata tidak pun tidak,” kata Sitinah Dollah, 51, anak sulung pasangan Allahyarham Dollah Seman, 92, atau lebih mesra dengan panggilan Pok Loh dengan isterinya, Fatimah Hamid, 74.

Pok Loh sebelum ini mendakwa, Erra Fazira atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek mungkin anak kandungnya yang diserahkan kepada keluarga angkat.

Sitinah yang bekerja mencari lokan berkata, seboleh-bolehnya dia tidak mahu lagi memikirkan perkara itu kerana kesannya sangat besar sehingga diperkatakan orang serta media.

Malah, katanya, dia juga tak tahan diperli penduduk kampung ketika isu berkenaan ditimbulkan enam tahun lalu.

Katanya, sebelum bapanya meninggal dunia kerana sakit tua pada hari kedua Aidilfitri 2010, arwah tidak pernah lagi bercerita mengenai Erra.

“Kami adik-beradik tak tahu sangat hal itu. Kalau nak tahu cerita sebenar, kena tanya Erra sendiri. Lagipun bapa sudah dua tahun meninggal dunia dan emak pula sering ke rumah anak, termasuk ke Kelantan, Kuala Lumpur dan Johor.

“Syukur emak masih sihat. Dia sekarang ada di Tanah Merah, Kelantan dan tinggal di rumah seorang ahli keluarga untuk mengurut orang,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Pengkalan Gelap, Setiu.

Menurut laporan dalam Media pada 2 Julai 2006, pasangan warga emas itu mendakwa Erra mungkin anak kandung mereka yang diserahkan kepada satu keluarga angkat, 36 tahun lalu.

Fatimah dan Pok Loh dikurniakan 14 anak, iaitu enam lelaki dan lapan perempuan yang kini berusia antara 29 hingga 51 tahun, tiga diserahkan kepada orang dijadikan anak angkat.

Mereka menyerahkan anak pada orang lain bukan kerana miskin, tetapi disebabkan keluarga angkat terbabit ingin sangat kerana tiada anak dan semua mereka ada pertalian saudara jauh.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular