Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 24 Mei 2012

iPad 1Malaysia kini di pasaran

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri
Ismail Sabri Yaakob menandatangani skrin sebagai simbolik pelancaran tablet
1Malaysia Pad




PUTRAJAYA - MalTechPro Sdn Bhd optimis menjual 5,000 unit tablet jenama1Malaysia Pad bagi peringkat permulaan dengan harga serendah RM999.

Pengasas dan Pengerusi Eksekutifnya, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, setakat ini, jualan tablet itu tidak dijual secara terbuka, namun sesiapa yang berminat boleh mengunjungi laman sesawang syarikat untuk membuat tempahan.

“Unit tempahan adalah terhad buat masa ini. Bagaimanapun, kami menjangkakan permintaan yang lebih daripada pengguna dan bakal mengeluarkan tablet mengikut permintaan.

“Kami akan melantik agen dan pengedar di seluruh negara  bagi memudahkan tempahan dan penghantaran,” katanya, selepas pra pelancaran 1Malaysia Pad di Putrajaya, semalam.

Menurutnya, sasaran utama tablet 1Malaysia Pad adalah golongan tidak berkemampuan khususnya warga pedalaman, selain pelajar sekolah, kolej dan universiti.

Katanya, MalTechPro Sdn Bhd turut mencadangkan kepada kementerian penerangan untuk menjadikan tablet itu sebagai ganti kepada komputer netbook 1Malaysia sedia ada yang diberikan kepada pelajar sekolah.

Beliau berkata, 1Malaysia Pad yang dibangunkan sejak tahun lalu adalah produk setanding jenama lain di pasaran yang mempunyai kualiti tinggi dengan harga murah.

Selain itu, pelajar institusi pengajian tinggi yang mempunyai kad diskaun siswa boleh membeli tablet tersebut dengan diskaun istimewa.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular