Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Jumaat, 23 Mac 2012

Warga Negara Malaysia dihukum penjara di Taiwan

HALIJAH tidak dapat menahan kesedihan apabila teringatkan nasib anaknya, Khairul Azuan di Batu Gajah, Perak semalam.




BATU GAJAH – Seorang ibu merayu campur tangan Wisma Putra bagi membolehkan dia melawat anak lelakinya yang kini meringkuk di penjara Taiwan setelah menjadi mangsa keldai dadah sejak enam tahun lalu.

Halijah Abdul Rashid, 54, berkata, anak keduanya, Khairul Azuan Abu Hasan, 32, (gambar kecil) kini ditahan di Pusat Tahanan Taoyuan, Taiwan setelah didapati bersalah memiliki 1.536 kilogram dadah jenis heroin pada 2008.

Katanya, mereka sekeluarga hanya mengetahui Khairul Azuan dipenjara di Taiwan setelah dihubungi anaknya itu pada Aidilfitri 2007, kira-kira setahun selepas menghilang diri tanpa sebarang berita.

“Sejak itu dia tidak putus mengirim surat setiap tiga bulan selain dibenarkan menghubungi keluarga dua kali setahun iaitu pada sambutan Aidilfitri dan Tahun Baru Cina.

“Begitupun, selepas enam tahun berlalu, hati saya sebagai ibu begitu meronta mahu bertemunya untuk melepaskan rindu walaupun tidak dibenarkan pihak berkuasa Taiwan,” rayunya ketika ditemui di rumahnya di Simpang Sindu, Kampung Kepayang dekat sini semalam.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular