Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Ahad, 23 Mei 2010

Rumah Terbakar: 1 Keluarga Tinggal Sehelai Sepinggang

( Foto hiasan )


KUANTAN 23 Mei - Tiga beranak tinggal sehelai sepinggang selepas rumah mereka di Felda Bukit Sagu Satu, di sini musnah dalam satu kebakaran, pagi tadi.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Indera Mahkota, Mohd. Hamdani Madon berkata, pihaknya menerima panggilan pukul 6.45 pagi sebelum sebuah jentera dengan enam anggota bergegas ke tempat kejadian.

Beliau berkata, anggota bomba yang sampai kira-kira 15 minit kemudian dapat mengawal api daripada merebak ke kawasan berdekatan, namun 90 peratus rumah papan terbabit telah musnah dijilat api.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan manakala punca dan jumlah kerugian masih dalam siasatan, katanya.

Sementara itu, mangsa, Zainab Idris, 60, ketika ditemui berkata, beliau hanya menyedari rumahnya dijilat api kira-kira 6.30 pagi ketika bangun untuk menunaikan solat Subuh.

Katanya, beliau terhidu bau asap dan melihat api merebak dengan pantas di bahagian bilik tidurnya sebelum bertindak mengejutkan dua anak lelakinya berumur 31 dan 35 tahun untuk menyelamatkan diri.

Mereka yang tidak sempat menyelamatkan barang-barang berharga kini ditempatkan sementara di rumah kakitangan Felda berkenaan. - Bernama

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular