Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 30 Jun 2010

Tujuh penculik masuk jerat

Sebahagian wang tebusan yang dirampas semula daripada tujuh penculik yang ditahan.


KUALA LUMPUR - Tindakan sekumpulan lelaki yang menculik seorang ahli perniagaan sebelum meminta wang tebusan sebanyak RM5 juta pada pertengahan Jun lalu bagai menjerat diri apabila tujuh daripada penculik itu berjaya diberkas polis.

Ketujuh-tujuh suspek yang berusia antara 30 dan 44 tahun itu ditahan dalam empat serbuan di Johor, Melaka, Selangor dan Negeri Sembilan bermula Ahad hingga kelmarin.

Penahanan ketujuh-tujuh suspek itu dibuat selepas polis menerima laporan daripada keluarga ahli perniagaan tersebut berhubung kehilangan mangsa pada 16 Jun lalu di Salak Selatan, Cheras.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa yang berusia 60 tahun dalam perjalanan ke tempat kerjanya sebelum diculik oleh kumpulan penjenayah itu.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman berkata, selepas menculik mangsa, suspek telah menghubungi ahli keluarga mangsa bagi mendapatkan wang tebusan sebanyak RM5 juta.

"Selepas berbincang menerusi telefon dengan keluarga mangsa, suspek bersetuju mengurangkan wang tebusan tersebut kepada RM1.2 juta.

"Dalam tempoh rundingan, mangsa dipercayai dikurung di sebuah bangunan di Negeri Sembilan," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.

Menurut beliau, mangsa dibebaskan sembilan hari kemudian selepas keluarganya menyerahkan wang tebusan sebanyak RM1.2 juta kepada suspek.

Mangsa dibebaskan di ibu negara tanpa kecederaan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular