Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Ahad, 29 Januari 2012

6 anggota kanan SPP letak jawatan

Encik Benjamin Pwee




SINGAPURA - ENAM anggota kanan Parti Rakyat Singapura (SPP) telah meletak jawatan kelmarin - dua hari sebelum parti itu mengadakan kongresnya esok.

Mereka adalah Penolong Setiausaha Agung Pertama, Encik Wilfred Leung; Penolong Setiausaha Agung Kedua, Encik Benjamin Pwee; Setiausaha Penganjur, Encik Ting Sze Jiang; Ketua Biro Ehwal Melayu/Islam, Mohamad Hamim Aliyas; Ketua Sayap Wanita, Cik Juliana Juwahir; dan Ketua Biro Peniaga SME, Encik David Tan.

Mereka merupakan anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti politik tersebut.

Dalam satu kenyataan kepada media, mereka berkata perletakan jawatan itu disebabkan oleh 'perbezaan tentang gaya kepimpinan Parti dan arah masa depan Parti.'

Mereka menambah bahawa mereka berasa amat sedih dan putus harapan dengan kegagalan CEC SPP membina sebuah pasukan kepimpinan yang konsultatif dan mengadakan peralihan kepimpinan yang licin.

Hubungan rapat di kalangan anggota utama CEC juga terputus, kata kenyataan itu semalam.

Di kalangan enam anggota itu, Encik Pwee, mantan pegawai perkhidmatan pentadbiran awam, menjadi tumpuan ramai setelah beliau menyertai pasukan SPP yang diketuai Setiausaha Agungnya, Encik Chiam See Tong, untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum lalu di GRC Bishan-Toa Payoh.

'Kita semua telah bekerja keras untuk cuba mewujudkan kepimpinan kolektif yang konsultatif bagi SPP di masa hadapan, tetapi gagal. Kami meminta maaf,' kata kenyataan itu.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular