Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 26 Januari 2012

Beli hotel: Tengku Mahkota Memperjelaskan

Tengku Abdullah.





KUANTAN – Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah menafikan Majlis Ugama Islam Pahang (Muip) sudah membuat bayaran deposit sebanyak RM5 juta untuk membeli sebuah hotel terkenal di Kuantan.

Bagaimanapun, Baginda yang juga Yang Dipertua Muip mengesahkan wujud perbincangan mengenai pembelian hotel berkenaan namun keputusan akhirnya belum diputuskan kerana semuanya bergantung kepada kemampuan kewangan Muip.

“Sehingga kini perkara itu sedang dalam perbincangan dan masih belum membabitkan sebarang pembayaran deposit duit baitulmal atau zakat seperti yang didakwa dalam sebuah blog beberapa hari lalu.

“Kita belum memutuskan pembelian hotel menggunakan duit baitulmal atau zakat tetapi akan melihat kemampuan kita dan kalau boleh memerlukan sedikit pinjaman untuk dapatkan peruntukan,” titahnya.

Baginda bertitah, keputusan pembelian mungkin akan diketahui dalam tempoh terdekat namun bergantung pada kewangan Muip.

Tengku Abdullah bertitah kepada pemberita selepas melawat keluarga mangsa lemas bersama Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah, di Sungai Isap 2, semalam.

Tengku Abdullah bertitah, Muip akan melakukan siasatan terperinci berkenaan dakwaan itu sebelum mengambil sebarang tindakan wajar.

Ahad lalu, sebuah blog menyiarkan arikel bertajuk yang bertajuk ‘Guna Duit Zakat Untuk Beli Hotel Mewah, Kerajaan Negeri Digesa Halang

Urusan Berkaitan’ mendakwa, Muip menggunakan wang zakat mencecah puluhan juta ringgit untuk mengambil alih pengurusan hotel berkenaan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular