Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 23 September 2010

Suara pembunuh dirakam

Usharani menunjukkan surat mengarahkannya menjalani ujian DNA di Ibu Pejabar Polis Kuala Langat semalam.



KLANG - Siasatan kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lelaki memasuki episod baru apabila polis dijangka menerima dua fail rakaman perbualan yang boleh dijadikan bahan bukti susulan kes itu.

Salah satu rakaman itu ialah perbualan seorang lelaki yang mengaku dirinya pegawai polis berpangkat Asisten Supritendan (ASP) dari Bukit Aman yang meminta wang 10 lakhs (RM1 juta) dari S. Usharani iaitu isteri ahli perniagaan India, Allal Khatan Muturaja, 34, yang dilaporkan hilang ketika datang ke negara ini Januari lalu.

Satu lagi ialah rakaman perbualan antara Usharani dengan seorang lelaki yang kini ditahan polis bagi membantu siasatan yang berkisar mengenai kehilangan Allal Khatan.

Kedua-dua perbualan yang dirakam menggunakan telefon bimbit selama dua minit itu akan diserahkan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.

Menurut Usharani, perbualan dengan salah seorang lelaki yang ditahan bagi membantu siasatan kes tersebut dirakam pada 28 Januari lalu.

"Dalam perbualan itu, lelaki tersebut tidak memberitahu saya di mana Allal Khatan berada kerana ketika itu dia mendakwa berada di Thailand," ceritanya pada sidang akhbar di sini semalam.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular