Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 4 Mac 2013

Penduduk lari tinggalkan kampung


SEBAHAGIAN penduduk Kampung Tanjung Labian dan Tanjung Batu menyelamatkan diri ke jalan utama selepas kumpulan penceroboh memasuki kampung terbabit dan menawan beberapa rumah.

LAHAT DATU -  “Kamu pergi buat laporan polis kerana saya mahu berunding dengan polis,” kata seorang lelaki yang mengetuai sekumpulan 100 penceroboh dari Sulu, Filipina yang masuk ke rumah beberapa Kampung Tanjung Batu, dekat sini, semalam.

Ludokus Laku, 33, berkata, lelaki berusia pertengahan umur itu memperkenalkan dirinya sebagai Haji Musa masuk ke rumahnya ketika dia bersama ayah dan dua rakan menikmati sarapan, jam 8 pagi.

Menurutnya, lelaki itu bersama tiga pengikutnya masuk dalam rumahnya melalui pintu belakang dan mengarahkan dia serta tiga yang lain berdiam diri.

“Lelaki itu yang memakai kopiah putih dan berselepang serta bersenjata kemudian bersalam dengan kami dan memperkenalkan diri sebagai Haji Musa. “Dia menyuruh saya membuat laporan polis mengenai kehadirannya di kampung kami dan memberitahu ingin mengadakan rundingan dengan polis,” katanya.

Ludokus berkata, selepas lelaki itu berkata demikian, dia terus keluar daripada rumah dan menyedari pergerakannya tidak dihalang dia berlari ke jalan utama masuk ke kampung itu.(metro)

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular