Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 26 Disember 2011

Banjir serang Malaysia - Indonesia - Singapura

Gubernur Riau Rusli Zainal meninjau lokasi banjir.





JOHOR BAHRU - Jumlah mangsa banjir yang masih berada di pusat banjir di negeri ini tidak banyak berubah dengan hanya 20 daripada 1,127 orang pagi tadi, dibenarkan kembali ke rumah masing-masing setakat 6 petang ini.

Menurut portal banjir Majlis Keselamatan Negara, kesemua 1,107 mangsa terbabit ditempatkan di 24 pusat pemindahan iaitu 13 di Segamat, enam di Mersing dan lima di Batu Pahat.

Portal itu juga melaporkan jalan tanah merah menuju ke Kampung Orang Asli Peta di Taman Negara Endau Rompin masih terputus hubungan dan hanya boleh dihubungi melalui bot dan pengangkutan udara.

Di Indonesia:

Gubernur Riau Rusli Zainal meninjau lokasi banjir di Kecamatan Rumbai Pesisir, Pekanbaru. Kunjungan ini dimanfaatkan warga korban banjir untuk curhat ke orang nomor satu di Riau.

Saat Gubernur Riau meninjau ke lokasi, Senin (26/12/2011), warga korban banjir menyambut dengan atusias. Mereka berlomba untuk berjabat tangan dengan Rusli Zainal. Peninjauan ini benar-benar dimanfaatkan warga untuk curhat kepada gubernur.

“Saban tahun Pak, lokasi kami ini kebanjiran terus. Belum ada penanganan yang maksimal dari Walikota Pekanbaru selama ini. Akibat banjir ini, sudah banyak warga yang pindah lokasi. Persoalannya rumah kami sendiri di sini juga tidak laku dijual, karena berada di lokasi banjir,” keluh Yusuf (55), warga Kecamatan Rumbai Pesisir Pekanbaru saat berdialog dengan Gubernur Riau.

Di Singapura:

BANJIR kilat dilaporkan melanda beberapa kawasan di sini sekitar 5 petang semalam akibat hujan lebat di bahagian tengah dan selatan Singapura.

Antara kawasan yang terjejas adalah Cuscaden Road, Newton Circus, Kampong Java, Lincoln Road, Wee Nam Road, Cambridge Road dan persimpangan antara simpang Bukit Timah dengan Sixth Avenue.

Turut terjejas ialah Moulmein Road dan Thomson Road berhadapan United Square

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular