Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 28 Disember 2011

UiTM akan siasat karikatur lucah




SHAH ALAM - Universiti Teknologi Mara (UiTM) tidak menerima sebarang aduan mengenai penyebaran karikatur lucah sebagaimana didakwa Setiausaha Agung Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami), Khairul Naim kelmarin.

Pengarah Pusat Ko-Kurikulum UiTM, Prof Madya Mohd Yaziz Ahmad berkata, Bahagian Keselamatan universiti tidak memaklumkan perkara ini kepada pihak pentadbiran dan Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP).

“Apabila keselamatan melakukan penyiasatan, pihak pertama mendapat jawapan ialah HEP sebelum memaklumkan kepada Timbalan Naib Canselor (TNC).

"Dan selalunya akan dimaklumkan kepada saya, tetapi sehingga kini tiada insiden sedemikian berlaku. Apa pun, kami akan menyiasat perkara ini sama ada betul atau sebaliknya,” katanya.

Kelmarin, Kami mempertikaikan sikap pentadbiran UiTM yang didakwa tidak mengambil sebarang tindakan berhubung penyebaran risalah berbaur hasutan dan karikatur lucah yang memaparkan lakaran dua lelaki melakukan hubu­ngan sejenis di kampus universiti itu di sini, pada 22 dan 23 Disember lalu.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular