Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 27 Julai 2010

KISAH LARI KELOMBOK: Hidup dengan lauk kenduri

Ku faridah (kanan) menangis sambil memeluk ahli keluarga selepas kembali ke pangkuan keluarga di Kampung Kuala Pueh, Hulu Terengganu semalam.


HULU TERENGGANU - "Setiap hari anak-anak akan tanya, ibu apa lauk kita hari ini dan saya jawab tak ada.

"Hidup kami susah. Anak-anak terpaksa cari rumah yang adakan kenduri. Mereka membawa pulang lauk untuk kami makan sama-sama," demikian kata Ku Faridah Ku Seman, 33, seorang lagi wanita Malaysia yang terpedaya dengan lelaki Lombok dan hanya dapat kembali ke tanah air selepas hampir 10 tahun menderita.

Ku Faridah, seorang janda, mengenali lelaki itu yang bernama Rosman, 35, pada tahun 2000 sewaktu menetap di rumah adiknya di Johor Bahru.

Rosman dikatakan lelaki yang pandai mengambil hati semata-mata kerana dia sering menolong Ku Faridah dan adiknya membayarkan sewa rumah serta membelikan mereka makanan.

Mereka kemudian bercinta dan akhirnya bernikah tanpa restu keluarga di sebuah masjid di Johor Bahru sebelum lari ke Lombok, sebuah wilayah di Mataram, Indonesia.

Pasangan itu pada mulanya hidup bahagia dan dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohd. Haikal Daniel, 9, Puteri Balqis, 4 dan Dewi Helen Fiona, 2.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular