Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 10 November 2012

Bertemu jodoh selepas berhijrah


Arman ketika dinikahkan Kadi Daerah Temerloh, Badaruddin Bustami di surau Kampung Lubok Wong.

KUALA KRAU - Seorang pekerja kilang tidak menyangka penghijrahannya dari Sabah ke Mentakab untuk bekerja, menemukannya dengan gadis pilihan yang kini sudah pun sah bergelar isterinya.

Arman Jamah, 39, berkata, dia mula berkenalan dengan Junaidah Abdullah, 36, yang merupakan rakan sekerjanya dan seorang saudara baru masyarakat Orang Asli.

Menurutnya, pertemuan setiap hari di tempat kerja membuatkan hatinya tertarik dengan kelembutan Junaidah dan akhirnya melamar gadis itu untuk dijadikan permaisuri hidupnya.

“Saya akan bimbing isteri saya menjadi seorang Muslimah sejati dan mengajarnya cara hidup Islam sebenar. Ini adalah jodoh saya dan gembira akhirnya bertemu dengan isteri yang dapat menemani saya sepanjang hidup.

“Saya berdoa supaya hubungan kami ini bahagia hingga ke akhir hayat. Saya pun tidak menyangka bertemu jodoh dengan orang di Semenanjung,” katanya semasa Majlis Perkahwinan Perdana yang meraikan 16 pasangan pengantin saudara baru masyarakat Orang Asli di Kampung Lubok Wong.

Bagi Asri Abdullah, 16, dia sangat bahagia bertemu jodoh di usia muda kerana dapat samasama mendalami Islam bersama isterinya.

Menurutnya, isterinya, Fitri Yana Hidayu Junaidi, 17, dilahirkan dalam keluarga yang sudah memeluk Islam.

“Isteri saya membesar dengan ajaran Islam, jadi dia sudah banyak belajar berbanding saya.

Saya akan minta tunjuk ajar isteri kalau ada perkara yang tidak difahami semasa mendalami Islam nanti,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular