Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 14 Jun 2011

Pasangan sejenis berbogel diserkap





SUNGAI PETANI – Seorang kakitangan awam ditahan bersama pasangan sejenis yang berpakaian dan perwatakan seperti wanita dalam serbuan yang dijalankan dalam sebuah rumah kosong di Jalan Pegawai, Sungai Petani.

Pegawai Penguat kuasa Agama Daerah Kuala Muda, Zaiferi Zainul Abidin berkata, sepasukan penguat kuasa membuat serbuan itu atas maklumat persatuan penduduk sebelum melakukan pemantauan di kawasan berkenaan.

Menurutnya, ketika serbuan didapati seorang lelaki berusia 28 tahun dalam keadaan separuh bogel yang juga merupakan seorang kakitangan awam berasal dari Sarawak berada dalam keadaan mencurigakan bersama pasangan sejenis.

“Ketika diserbu, lelaki berkenaan hanya mengenakan baju tanpa berseluar bersama pasangannya dalam rumah kosong berkenaan.

“Pasangannya pula yang hanya memakai pakaian tanpa lengan dan berseluar ketat berasal dari Bedong, Kedah dikenali sebagai nama Zulaika,” katanya.

Menurutnya, ketika pemantauan dilakukan pasangan berkenaan didapati menggunakan sebuah kenderaan dan meletakkan kenderaan itu di hadapan rumah kosong sebelum masuk ke dalam.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 7 Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kedah 1988 (EKJS88) iaitu lelaki berpakaian dan mempunyai perwatakan seperti wanita yang boleh dikenakan denda sebanyak RM1,000 jika sabit kesalahan.

“Manakala pasangannya pula boleh dikenakan hukuman di bawah Seksyen 23 EKJS1988 di mana menggalakkan atau membenarkan maksiat yang boleh dikenakan denda sebanyak RM500 atau penjara empat bulan atau kedua-duanya sekali,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular