Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 28 Jun 2011

2 Anak perempuan memaki hamun ayah kandung




KOTA BHARU - Sedih apabila anak sendiri tergamak melibas pedang kepada bapa kandung hanya kerana tidak puas hati mengenai urusan perkahwinan yang ditetapkan keluarga.

Seorang warga emas yang hanya mahu dikenali sebagai Pak Su, 60, melahirkan kekecewaan itu terhadap perbuatan melampau kedua-dua anak perempuannya yang berusia 21 dan 25 tahun tanpa diketahui punca sebenar kemarahan itu.

Bapa kepada 14 anak itu berkata, bagaimanapun anaknya yang berusia 22 tahun itu berkemungkinan marah terhadap ibu tiri mereka, tetapi tidak pula menyatakan punca sebenar.

“Hati bapa mana tidak sedih jika anak sendiri sanggup bertindak demikian.

“Ibu tirinya pun bertanya mengapa mereka sanggup bertindak begitu tetapi mereka enggan menjelaskannya,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Menurutnya, ibu tiri kepada anak-anaknya itu banyak membantu sehingga mereka berjaya dalam kerjaya masing-masing.

Pak Su berkata, lebih menyayat hati setelah dalam kejadian itu, anak perempuannya juga sanggup mengeluarkan kata-kata kesat hingga menguris hatinya sebagai bapa dan orang tua.

“Hancur luluh hati saya hingga setiap malam menangis mengenangkan kata-kata yang tidak sepatutnya dikeluarkan dari mulut seorang anak kepada orang tua,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Kubang Kerian dekat sini terhadap kejadian itu.

Bukan sahaja cuba dicederakan, tetapi Pak Su juga mendakwa, menerima pesanan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) ditulis dengan kata-kata kesat.

Menurutnya, dia tidak akan menerima permohonan maaf daripada kedua orang anaknya tetapi berdoa supaya Allah swt memberi petunjuk dan membalas perbuatan mereka.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular