Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 11 Jun 2011

Tukang Urut Berbogel ketika diSerbu




PETALING JAYA – Seorang lelaki berusia 24 tahun yang sedang menikmati belaian manja tukang urut bogel warga Thailand tersentak apabila pusat urut yang dikunjunginya diserbu pihak berkuasa malam kelmarin.

Ketika ditahan lelaki dan wanita itu terpinga-pinga dan hanya sempat mengenakan tuala untuk menutup sebahagian tubuhnya.

Operasi diketuai Penolong Pengarah Penguat Kuasa (hiburan) Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), Khir Johari turut menahan empat lagi wanita warga Thailand berusia 20 hingga 25 tahun yang bekerja sebagai tukang urut dan seorang penjaga kaunter berusia 40 tahun di premis sama selepas siasatan mendapati ke semuanya masuk ke negara ini menggunakan pas pelancong.

Berdasarkan pemantauan, pusat urut yang beroperasi di Kota Damansara sejak beberapa bulan lalu itu menjadi tarikan dan popular dalam kalangan lelaki hidung belang kerana menawarkan perkhidmatan ‘tambahan’.

Pusat urut yang mengenakan bayaran di antara RM150 untuk perkhidmatan selama satu jam itu dipercayai turut menawarkan perkhidmatan seks kepada pelanggannya.

Operasi bersepadu MBPJ, Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Cawangan Kongsi Gelap dan Maksiat D7 IPD Petaling Jaya kemudiannya turut menyerbu lima lagi pusat urut yang beroperasi di sekitar Desa Mentari dan SS2 .

Hasilnya dua daripada lima premis terbabit didapati tidak berlesen manakala 11 tukang urut wanita Islam berumur 20 hingga 30 tahun termasuk seorang tukang urut yang sarat mengandung turut ditahan bersama seorang pelanggan lelaki.

Pengarah Penguat Kuasa MBPJ, Mohd Fauzi Maarop berkata, tujuan operasi itu dibuat adalah untuk mengesan premis tidak berlesen yang melanggar syarat lesen termasuk membanteras aktiviti tidak bermoral dalam kalangan umat Islam.

Menurutnya, dua premis tidak berlesen dan satu kompaun dikeluarkan kerana melanggar syarat lesen.

“Tindakan diambil di bawah Undang-undang Kecil Pusat Kecantikan dan Kesihatan (MBPJ) 2007 manakala warga asing berkenaan ditahan polis kerana menyalahgunakan pas lawatan sosial,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular