Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 8 Jun 2011

Kutip kulit badan setiap hari




POKOK SENA - Kira-kira satu cawan kulit badan seorang pesakit kulit di sini dapat dikumpul selepas ia mengelupas dan tanggal dari seluruh badannya sejak dua tahun lalu.

Mansor Salleh, 55, yang juga bekas tentera darat, dirujuk kepada doktor pakar dan berpendapat dia tidak mengalami sebarang penyakit dan hanya mengalami alahan sahaja.

Bagaimanapun isterinya, Rohani Abdul Hamid, 52, berkata, sudah ramai doktor pakar kulit dan berpuluh pengamal perubatan tradisional ditemui, namun masih belum nampak sebarang perubahan mengenai penyakit suaminya.

Menurutnya, kini suaminya hanya berselera untuk menjamah dua hingga tiga sudu nasi sehari.

“Bagi melembapkan kulitnya yang mengelupas, saya perlu sentiasa menyapu krim pelembap dari semasa ke semasa di seluruh badannya.

“Kira-kira empat botol krim pelembap diperlukan sebulan dan setiap botol berharga lebih RM200,” katanya ketika ditemui di Kampung Kejai B, dekat sini.

Rohani berkata, badan suaminya semakin susut dan tidak bermaya, tetapi kulit badannya akan ada kembali walaupun sudah banyak yang mengelupas.

Menurutnya, dia sekeluarga cuba menempatkan Mansor di hospital bagi mendapatkan rawatan, tetapi tidak dibenarkan disebabkan tidak menghidap sebarang penyakit.

“Dia sentiasa cuba membuang kulit-kulitnya yang mengelupas, sebab itulah kami menutup semua tingkap dan lampu supaya dia tidak dapat melihat keadaan kulitnya sedemikian,” katanya.

Sesiapa yang sedia menghulurkan bantuan dan nasihat bolehlah menghubungi talian 017-4558135.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular