Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 25 Jun 2011

Ruang Udara Malaysia diCeroboh - Azalina




KOTA TINGGI - Penduduk serta masyarakat di kawasan Parlimen Pengerang, menggesa Kerajaan Pusat untuk mengambil tindakan tegas di atas kejadian pencerobohan pesawat tentera udara Singapura yang telah dikesan menceroboh ruang udara negara oleh Kementerian Pertahanan.

Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Azalina Othman Said berkata, pencerobohan yang dilakukan oleh tentera Singapura telah lama berlaku, malah ia turut memberikan kesan serta masalah kepada penduduk sekitar.

“Masyarakat cukup menyokong kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid tentang pencerobohan oleh pihak tentera Singapura yang memasuki ruangan Malaysia. Pencerobohan yang dilakukan oleh Singapura sudah lama berlaku dan mereka bukan sahaja menceroboh malah bunyi bising jet yang melalui ruangan udara Malaysia turut memberikan kesan yang tidak selesa buat penduduk.

“Perkara yang berlaku ini seolah-olah seperti tiada penghormatan buat kerajaan Malaysia. Pencerobohan ini juga tidak boleh ditutup mata oleh pihak kerajaan. Oleh itu kami menggesa agar pihak Kerajaan Pusat melaksanakan tindakan pada Singapura atau memberi amaran bagi mengelakkan kejadian pencerobohan ini dari terus berlaku,” katanya.

Menurut Azalina, susulan itu, UMNO bahagian akan memantau tindakan yang akan diambil kerajaan melalui tindakan di antara kerajaan dengan kerajaan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular