Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Selasa, 22 November 2011

Bomoh dituduh cabul gadis 17 tahun



KANGAR – Seorang bomoh mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret atas tuduhan mencabul kehormatan seorang remaja berusia 17 tahun, dalam sebuah bilik di rumahnya di Kampung Seberang Alor, Kuala Perlis, 21 Ogos lalu.

Tertuduh, Isa Man, 66 membuat pengakuan itu selepas memahami pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Pendaftar Mahkamah, Monica Joseph Gaisah.

Mengikut pertuduhan, Isa dituduh mencabul kehormatan remaja17 tahun itu kira-kira jam 10.30 malam ketika mangsa bersama nenek dan bapa saudaranya ke rumah tertuduh bagi mendapatkan rawatan tradisional bagi penyakit ketumbuhan barah payudaranya.

Semasa berada di rumah suspek, pengadu mengatakan dibawa masuk ke dalam sebuah bilik rumah sebelum suspek dikatakan menarik dan mencabul pengadu semasa rawatan dijalankan.

Disebabkan dari kejadian itu, pengadu berasa dirinya tertipu dan dicabul tertuduh.

Tertuduh ditangkap oleh pihak polis pada 22 Ogos lalu kira-kira jam 6.45 petang di rumahnya, di Seberang Alor Kuala Perlis.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan, yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara 10 tahun atau denda atau sebat atau dengan mana-mana dua daripada hukuman itu.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular